BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Ik ga geld besparen door een Sim Only abonnement te nemen en ik vertel je waarom dat is

Einde van dit jaar loopt mij telefoonabonnement af en heb ik besloten om een Sim Only te nemen. Dit is niet iets wat ik normaal doe. Sterker nog dit is de eerste keer dat ik geen nieuwe telefoon ga nemen. Doordat ik met mijn vriend een huis wil kopen zijn er kosten waar wij op kunnen besparen en een telefoon is daar één van. Maar er zijn natuurlijk nog meer redenen en die ga ik vandaag met je delen.



Het gaat mij zo'n 25 euro schelen per maand ( € 300 per jaar!)

Ik had berekend dat als ik een sim-only zou nemen ik per maand zo'n € 25 kan besparen en dat is op jaarbasis gewoon € 300 en dat is best veel geld. Bovendien werkt mijn huidige telefoon helemaal prima en mocht hij kapot gaan heb ik altijd nog een back-up plan. Het geld wat ik hiermee kan besparen kan ik weer in het huis stoppen en het zijn gewoon kosten die ik minder heb. Dat wilt iedereen toch wel?

Ik sta niet meer BKR geregistreerd

Dit is heel belangrijk bij het kopen van een huis en je kan hierdoor zomaar een paar duizend euro mislopen. Doordat de huizenmarkt zo ruk is helpen alle kleine beetjes. Op deze manier is er een kans dat wij wat meer kunnen lenen. Oké ik weet dat als je tot een bepaald bedrag aanbetaal dat je dan geen registratie hebt maar dat geld wil ik gewoon niet missen.

Mijn telefoon doet het nog gewoon

Tja mijn telefoon doet het nog gewoon en dan zou ik alleen maar een nieuwe willen om het nieuw zijn. Om eerlijk te zijn vind ik dat echt onzin. Alles werkt toch gewoon? Voor mijn blog en social media kanalen kan ik ook foto's maken met mijn camera's en hoeft het niet perse met mijn telefoon. Al moet ik zeggen dat de kwaliteit van mijn camera op mijn telefoon nog steeds goed is naar mijn idee.

Ik kan opzeggen wanneer ik dat wil

Al een paar jaar vind ik het geen prettig idee om ergens aan vast te zitten, komt zeker door mijn leeftijd haha! Bij een Sim Only abonnement heb je de keuze om hem maandelijks te verlengen, je kan kan hem daarom ook maandelijks opzeggen. 

Als ik een nieuwe telefoon wil koop ik hem wel los

Mocht het dan toch zo zijn dat ik een nieuwe telefoon wil, kan ik hem altijd los kopen. De telefoons worden steeds duurder en het enige wat ik prettig vind is een mooie camera. Een mooie camera heb je ook bij telefoons van € 300 in plaats van dat ze gelijk tegen de € 1000 zijn. Dat vind ik pas zonde van mijn geld.

Dus per 1 december neem ik een Sim Only abonnement en het geld wat ik daarmee bespaar zet ik op mijn spaarrekening. Op deze manier spaar ik net wat extra's en daar merk ik helemaal niets van. Nu ben ik wel benieuwd of jij weleens een Sim Only hebt gehad, of het je bevalt en of je liever terug wilt gaan naar een abonnement. Laat het mij hieronder maar weten! 


Ik ben benieuwd naar je reactie!

Reacties

  1. Ik heb zelf ook een sim only abonnement en ik vind het zelf ook heel prettig werken! Vaak kies ik ook voor een tweejarig abonnement, omdat dit vaak voordeliger is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat goed! Ik denk dat ik ook maar voor een tweejarig abonnement wil gaan. Heb er nu ook soort van zin in haha!

      Verwijderen

Een reactie posten

back to top