BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

De laatste maand van het jaar - hier ben ik dankbaar voor

De laatste maand van het jaar is aangebroken, weer het einde van een jaar. Het afgelopen jaar is er weer veel gebeurd en zijn er dingen waar ik echt dankbaar voor ben. Ik heb ze op een rijtje gezet en vandaag ga ik die met je delen.

de laatste maand

Hoe ik in een jaar tijd zo sterk ben geworden

Het is bizar dat je in één jaar tijd zo kan veranderen en dan heb ik het niet over wie ik ben. Ik heb het meer over dat ik mezelf niet meer moet onderschatten en dat ik best een sterk persoon ben. Er gebeuren nou eenmaal ook vervelende dingen in het leven en op dat punt kom je erachter hoe sterk je wel niet ben. Nou dat heb ik ervaren, achteraf ben ik zo dankbaar en blij dat ik alles heb mogen ervaren. Uiteindelijk ben ik er een sterker persoon van geworden. 

Niet meer achter fast fashion staan 

Als je mij vorig jaar rond dit tijdstip had verteld dat ik geen fast fashion meer zou kopen had ik je voor gek verklaard. Vorig jaar en tot ongeveer de eerste drie maanden van het nieuwe jaar kocht en bestelde ik ontiegelijk veel kleding. Sinds ik heb mee gedaan aan de slow fashion season challenge en drie maanden lang niks heb gekocht, werd ik wakker. Ik besefte mij opeens waar ik mee bezig was en heb ik artikels over dit onderwerp verslonden en sindsdien koop ik geen fast fashion meer. Ik koop nu alleen nog maar tweedehands en duurzame kleding en ik voel mij er goed bij.

Gewoon mijn eigen ding doen

Het is niet zo dat ik altijd maar met de meute mee liep, maar ik had wel het gevoel dat je mee moest draaien in het wereldje om er een beetje bij te horen. Sinds de zomervakantie heb ik dit losgelaten en het geeft mij zoveel rust en ik word er zo blij van dat ik gewoon mijn eigen ding kan doen. Ook op social media heb ik het losgelaten en plaats ik alleen maar wat mij blij maakt en it feels good. 

Dat ik een gezonde relatie met eten heb gekregen

Ik heb al verschillende 'diëten' gevolgd en ook sinds dit jaar heb ik het allemaal een beetje losgelaten en heb ik een gezonde relatie met eten gekregen. Het is voor mij belangrijk dat ik gezond eet, maar ook een bak kruidnoten en een wijntje kan drinken. Die balans werkt voor mij en ik ben al zo'n anderhalf jaar stabiel qua gewicht en ik voel mij er ook goed bij. 

En daardoor ook niet zo geobsedeerd ben met mijn zelfbeeld

Ha waar ik mij eerst altijd zo druk kon maken om mijn vetjes heb ik dit nu losgelaten. Ik accepteer hoe ik eruit zie, ben blij met mezelf en ik waardeer ook dat ik maar één lichaam hebt en daar zorg ik goed voor. Ik denk ook niet dat je alleen maar mooi bent als je dun bent, nee je bent mooi zoals je bent en gewicht heeft daar niks mee te maken. Als je je goed voelt over jezelf straal je dat ook uit.

Mijn vriend

Deze man, mijn eerste liefde toen ik 14 was en nu ruim tien jaar later mijn laatste liefde. Hij is altijd mijn rots in de branding, staat altijd voor mij klaar en hij is de beste man die je maar kan hebben. Ja ik ben dankbaar en trots dat ik hem aan mijn zijde heb staan. Hij support mij ook altijd met alles, staat achter mijn keuzes en is niet alleen mijn geliefde maar ook mijn beste vriend. 

De vriendschappen die ik heb

Door alle dingen die je meemaakt besef je gewoon echt wie je vrienden zijn en wie niet. Ik mag echt in mijn handjes knijpen want ik heb de allerbeste vriendinnen die iemand maar kan wensen. Deze meiden staan altijd voor mij klaar en ik andersom ook voor hun. Op een gegeven moment is het meer dan vriendschap, het wordt je familie. 

Mijn familie 

Daarover gesproken ook even een stukje over de meest geweldige familie van de wereld. We zijn net een grote Italiaanse familie en praten veel, maar we geven ook ontzettend veel om elkaar. Er is zoveel liefde in deze familie en dat zou ik voor geen goud willen missen.

Deze maand

Koester ik echt wat ik heb en wat ik heb geleerd. Als persoon ben ik zo gegroeid en niet alleen, nee dat heb ik gedaan door de meest geweldige mensen om mij heen. Op het moment dat ik dit typ voel ik mij een gezegend en gelukkig mens. 

Waar ben jij dankbaar voor?

Reacties

Een reactie posten

back to top