BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

De kracht van iets dragen waar jij je mooi bij voelt

Vandaag stond er eigenlijk een andere blogpost op te planning. Ik was van plan om een ode te brengen aan mijn prachtige groene stippeltjes jurk waar ik mij geweldig in voel. Toen bedacht ik mij wat het effect heeft op jezelf en de buitenwereld als je iets draagt waar jij je mooi in voelt. Een nieuw artikel was geboren. Ik ga je meenemen vandaag in mijn mening waarom je iets moet dragen waar jij gelukkig van wordt en dat je je niets moet aantrekken van andere mensen.

De kracht van iets dragen waar je je mooi bij voelt 

Ik zeg altijd dat het niet uitmaakt wat anderen van mijn outfits vinden, zolang ik mij er maar prettig en mooi in voel. Je leest overal dat je moet dragen wat bij je lichaam hoort, of dat dikkere mensen juist geen strakke kleding mogen dragen. Maar wie ben jij om te bepalen wie wat mag dragen?

De maatschappij zegt in feite wat je wel en niet mag dragen en dat is de grootste onzin naar mijn mening die er is. Juist hetgeen wat je aanhebt straalt uit hoe jij je voelt. Ik heb vetjes, een buikje en ik ben zeker niet strak afgetraind, maar dat weerhoudt mij er niet van tot het dragen van een mooi strak jurkje. Ik voel mij er prettig bij en mooi in. Dat is toch belangrijker dan wat andere mensen ervan vinden?

Je straalt het uit

Ik hou van kleding en ik hou van combinaties maken die anderen misschien nooit zouden dragen. Nog beter, ik hou van de blik op iemands ogen als ze mij aankijken van wat heb jij nou weer aan. Ik ben gek op experimenteren en ja de ene dag is het leuker dan de andere dag. Maar ik heb ook vaak zat kleding gedragen en mij er later niet prettig bij gevoeld. Geloof mij, dat straal je uit.

Op dagen dat ik kleding draag die mij zelfverzekerd laten voelen, heb ik ook het gevoel dat ik heel de wereld aankan. Ik voel mij mooi, sexy en ik weet dan dat ik er leuk uitziet. Dat gevoel dames en heren, is geweldig! Daarom probeer ik zo vaak als ik kan mooie kleding te dragen waar ik een goed gevoel bij krijg.

Het grappige is dat je aan mij ziet in wat voor bui ik ben. Mijn kleding zegt veel over wie ik ben, hoe ik mij voel en wat ik wil uitstralen. Aan mijn kleding zie je hé dat is Rosanne. Het is mijn identiteit.

Even over mensen die zeggen wat je wel en niet mag dragen

Als er iets is waar ik heel slecht tegen kan, dan is het wel het afzeiken van wat mensen aanhebben. Het helemaal tot op de grond afbranden van mensen, omdat jij het niet mooi vindt? Waarom moet iedereen een mening hebben over andere mensen? Ik vraag mij dan oprecht af of deze personen wel gelukkig zijn met zichzelf. Je kan het ook anders bekijken. Deze mensen zijn wellicht hartstikke trots op hoe ze eruit zien, dun, dik, ertussen in. Het zou niet uit moeten maken.

Ik zie regelmatig nog mensen die hun kleding erg oversized dragen. Kijk het kan je stijl zijn, je kan je er super goed in voelen maar er zijn er ook bij die zich schamen voor hoe ze eruit zien. Deze mensen proberen het te verhullen door expres zulke kleding te dragen. Dit hoeft absoluut niet! Kleding dat aansluit op je lichaam staat 10 keer zoveel mooier dan het allemaal maar willen verbergen. Ik heb ook zo'n fase gehad. Mijn schaamte voor mijn lichaam was groot, pas nadat ik eindelijk kleding ging dragen die ik graag aan wou doen, voelde ik mij mooi.

Lieve allemaal. Je bent mooi zoals je bent en laat je nooit weerhouden om te dragen wat jij mooi vindt.

Wat is jouw mening hierover? 

Reacties

  1. Aah je hebt zo gelijk. Het kan ook zoveel doen voor je humeur als je iets draagt waar jij je goed in voelt.
    Deze jurk staat je trouwens ook echt heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal mee eens! Wat staat die kleur groen je trouwens ook fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

back to top