BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Deze 3 series zijn echt de moeite waard op Videoland

Regelmatig zie ik artikelen voorbij komen met de beste tips voor Netflix, maar wist je dat Videoland ook echt goeie series heeft? Nee? Nou ik ben daar sinds een tijdje achter en het is daarom de hoogste tijd dat ik mijn top drie series ga delen die echt de moeite waard zijn.



The Handmaid's Tale 


Deze serie is echt mijn absolute nummer één. Ik heb nog nooit zo'n serie gezien en tegelijkertijd het gevoel te hebben gehad dat als het zo door gaat met de wereld, dat het weleens werkelijkheid gaat worden.

The Handmaid's Tale speelt zich af in de toekomst onder het regime van Gilead. De mensen die de macht hebben genomen over het land hebben een verknipte denkwijze. Ze doen volgens hun alles in de naam van het geloof en denken echt dat ze beter zijn dan vrouwen. De vrouwen worden ingedeeld naar vruchtbaarheid en status. Ben je vruchtbaar? Dan ben je een dienstmaagd en mag je elke maand rondom je vruchtbare periode verkracht worden door een leider. Hieruit zouden kinderen moeten komen, zodat het geboortecijfer weer de goede kant op gaat.

Als je hier op klikt, dan link ik je door naar een pagina waar je uitgebreid kan lezen waar de serie over gaat. Één ding is zeker, het is echt een fantastische serie en echt de moeite waard! Seizoen drie staat er net op en seizoen vier is volgens mij ook onderweg.

A Discovery of Witches


Oh dit is ook al een geweldige serie! Ik denk dat het wel een beetje in je straatje moet liggen, want ik kan mij voorstellen dat niet iedereen hier fan van is. Voor mij is dit echt een interessante en vooral hele leuke serie. 

De serie gaat over de historica Diana Bishop. Diana heeft heksenbloed, maar ontkent eigenlijk wie ze echt is. Door de dood van haar ouders negeert ze dat ze een heks is en probeert ze als een mens te leven. Haar leven veranderd compleet als ze een lang verloren betoverd manuscript opvraagt in de bibliotheek. Dit script is heel belangrijk omdat het over het ontstaan van magische wezens gaat.

In de serie komen vampiers, mensen, heksen en demonen voor en geschiedenis speelt hier een grote rol. Ik hou zelf enorm van geschiedenis en dat maakt het voor mij nog interessanter om deze serie te zien

Ik vind het enorm jammer dat er maar één seizoen opstaat en ik weet niet of er nog een nieuw seizoen komt, maar het is in ieder geval de moeite waard. Door het kijken naar deze serie heb ik de boeken ook gekocht en inmiddels gelezen. Het vraagt naar meer!

Killing Eve


Als je fan bent van droge humor dan  is dit ook een fantastische serie. Meerdere malen heb ik zo gelachen om de personages en het is ook een tikkeltje verknipt, maar ik hou daar wel van.

Killing Eve gaat over het vermoorden van Eve. Just kidding. Het gaat over Eve die haar baan verliest als medewerkster van de Britse veiligheidsdienst en gaat werken als spionne. Ze moet namelijk in het geheim een huurmoordenares opsporen en dat gaat niet zonder slag of stoot. De huurmoordenares Villanelle krijgt een obsessie voor Eve en nemen het op tegen elkaar in een spannend kat-en-muisspel. 

Naar mijn mening is deze serie echt goed in elkaar gezet en de moeite waard om naar te kijken. Seizoen 1 staat op Videoland en volgens mij komt het tweede seizoen er binnenkort ook op. Je kan hem wel online bekijken. :)

Dit was mijn top drie en nu ben ik heel benieuwd welke series jij graag kijkt!

Reacties

  1. Te handmadestale is echt mijn favoriet van dit rijtje. Ik kan niet wachten na een nieuwe komend seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa hij is goed he! Ik ben ook zo benieuwd hoe het gaat aflopen!

      Verwijderen

Een reactie posten

back to top