BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Wat eet ik gemiddeld op een dag? (eetdagboek)

Wat eet jij nou op een dag? Dat is een vraag die mij weleens gesteld wordt. Ik eet gevarieerd en redelijk gezond en ja ik hou van een hapje en een drankje. Dit eet ik uiteraard gewoon maar toch blijf ik op gewicht. Hoe ik dat doe? Vandaag laat ik zie wat ik op een gemiddelde vrije dag eet.

Ontbijt

eet
Het ontbijt is voor mij het allerbelangrijkste begin van de dag. Ik merk als ik goed ontbijt dat het effect heeft op de rest van de dag. Eet ik niet of heel weinig ga ik gedurende de dag honger hebben en sneller naar ongezonde dingen grijpen. Vandaar dat ik de dag vaak begin met iets waar vezels inzitten. Vaak eet ik dan twee boterhammen met kipfilet maar vandaag ging ik voor crackers met kipfilet. Deze zijn van Bolletje en zijn ontzettend lekker. Alleen ik besefte mij later dat ik vergeten was het ontbijt in zijn geheel te fotograferen. 

Tussendoortje

eet
Het liefste eet ik heel de dag door speculaas en dan de echte bakkers speculaas die je in de supermarkt kan kopen. Ik besloot om er eentje te nemen als tussendoortje en heb het ook bij één gehouden wat ik best knap vond van mezelf.

Lunch

Ik heb het idee dat ik niet zo goed tegen zuivel kan want mijn buik zwelt gedurende dag ontzettend op en ik heb er best wel vaak last van. Daarom probeer ik te minderen met mijn kwark en eet ik het ongeveer twee keer per week. Ik merk dat ik hier wat beter op reageer en dat mijn opgezette buik iets minder is. Als lunch at ik kwark met zelfgemaakte granola, blauwe bessen, zoetstof en koekkruiden. Dit vult heel goed en drie uur later krijg ik pas weer wat trek. Het recept van de granola zal ik binnenkort eens delen op mijn blog.

Tussendoortje

eet
Mijn lievelings fruit zijn druiven. Ik ben er echt gek op maar omdat ze veel suiker bevatten probeer ik er niet teveel van te eten. Oké ik geef toe deze druiven zien er niet heel aantrekkelijk uit, maar lekker waren ze wel!

Avondeten

eet
Als avondeten at ik wortels met aardappels en stukjes kip. Ik vind wortels oftewel peentjes heel lekker en is één van mijn lievelings groenten. Ze zijn zoet, gezond en je kan er allerlei kanten mee op. Ik heb ze gekookt en vervolgens heb ik er peterselie op gedaan, zo lekker! De kip heb ik lekker gekruid en vervolgens in ketjap manis gedompeld. Dit heb ik even laten staan en vervolgens heb ik ze gebakken en het was oh zo lekker.

Dit heb ik op deze bewuste dag gegeten en de ene dag heb ik meer trek dan de andere dag en ik probeer echt naar mijn lichaam te luisteren. Ik merk namelijk dat forceren niet werk en als ik geen trek heb dan eet ik gewoon niet. Soms heb ik een dag wel heel erg trek en dan geef ik er bewust aan toe. Ik probeer dan geen ongezonde dingen te eten maar dan eet ik s'avonds bijvoorbeeld een broodje kipfilet, puur om de ergste honger te stillen.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen inspireren om gezond en gevarieerd te eten. Het is echt niet erg om af en toe ongezond te eten want dat doe ik zelf namelijk ook.

Wat eet jij vaak?



Reacties

  1. Leuk om te zien wat anderen eten (en om inspiratie op te doen haha). Als ontbijt/lunch eet ik vaak kwark met fruit, havermout of gewoon brood. ‘s Avonds eet ik altijd rijst met wat andere gerechten :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rijst is ook zo lekker! Ik ben zelf niet zo van de groenten, aardappel en vlees pot. Het experimenteren met eten vind ik zooo leuk!

      Verwijderen
  2. Ik blijf het interessant vinden om dit soort dingen te zien! Als lunch doe ik vaak iets met ei of griekse yoghurt met granola en 's avonds maar net wat mijn moeder klaarmaakt. Tussendoor nog wat fruit of iets ongezonds...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk artikel. Ik vind het interessant om te zien hoe anderen eten over een dag. Ben benieuw naar een vervolg hierop

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

back to top