BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

6 makkelijke spaartips waar je echt wat aan hebt (deel 2)

Daar zijn we weer met spaartips waar je echt wat aan hebt. Met dit keer tips die je gelijk kan toepassen en die nog leuk zijn ook. Sparen is namelijk helemaal niet zo moeilijk en met deze makkelijke spaartips kan jij het ook!  Benieuwd geworden naar de spaartips? Lees dan snel verder!


spaartips

Maak potjes aan bij het Internetbankieren 

Met mijn bank kan je dus potjes maken waarin je je spaargeld kan onderverdelen. Al het spaargeld gaat nu op één hoop maar als je spaardoelen hebt kan je dat hoopje onderverdelen in je spaardoelen. Ik weet niet of het bij elke bank kan, maar ik zou zeker kijken of het mogelijk is.

Gooi je kleingeld in een afgesloten spaarpot

Een spaarpot die je niet zomaar kan openmaken is wat mij betreft een geniale uitvinding. Ik heb zo'n varken waar je geld in kan doen en wanneer ik hem open wil maken moet ik dat ding kapot slaan met een hamertje. Tja dat doe je natuurlijk niet zomaar. Vandaar dat het handig is om je kleingeld of geld wat je kan missen daarin te stoppen. Je spaart gewoon door en wanneer je denkt nu wil ik hem openmaken sla je hem kapot en heb je opeens een potje met geld.

Ga na waarop je kan bezuinigen

Je hebt vast wel een abonnement op iets waar je eigenlijk nooit gebruik van maakt. Of je koopt elke dag een broodje op het treinstation. Dit zijn dingen waar je echt op kan bezuinigen. Waarom niet eten van thuis meenemen? En als je toch niet gaat sporten zeg dat abonnement gewoon op. Als je dan wilt gaan bewegen ga je maar wandelen. 

Spaar het geld van dingen waarop je hebt bezuinigd

Al het geld wat je nu over hebt kan je extra sparen. Waarom zou je dit uitgeven als je ook meer geld op je rekening kan hebben? Je mist het geld  toch niet en het zou zonde zijn als je het gaat uitgeven aan dingen die je toch niet nodig hebt.

Doe een no buy week / maand

Soms is het ook weleens goed om eens een week of maand geen geld uit te geven aan onnodige dingen. Zo krijg je ook weer inzicht in je geldzaken en je bespaart gewoon een hele hoop. Het geld wat je aan het einde van je no buy overhoudt stort je weer naar je bankrekening. 

Zet automatisch sparen aan

Automatisch sparen is iets wat ontzettend handig is. Op je bankapp of bij het Internetbankieren kun je deze optie aanzetten en het bedrag invullen wat jij maandelijks wil sparen. Je kunt het zo instellen dat als je je loon hebt gehad je direct een bepaald bedrag naar je spaarrekening over laat boeken. Je hoeft er zelf niks aan te doen en je spaart toch. Zelf heb ik ingesteld dat als ik geld over heb aan het einde van de maand er automatisch een maximaal bedrag van € 50 naar een leuke dingen rekening gaat. Wel als voorwaarden dat er minimaal € 20 op mijn lopende rekening staat. Handig! Want ik spaar nu heel onbewust geld.

Sparen is helemaal niet zo moeilijk en er zijn zoveel trucjes waarop je dit gemakkelijk kan doen. In mijn vorige spaarartikel kun je tips lezen die ik hier nog niet heb benoemd. Het heeft mij in ieder geval goed geholpen om te kunnen sparen.

Heb jij automatisch sparen aanstaan?


Reacties

  1. Handige tips! Ik heb ook meerdere spaardoelen aan mijn rekening gekoppeld. Voor mijn bedrijf, voor kleedgeld, voor vakanties, voor de camera die ik zo graag wil kopen. Ik hou van het ordenen van mijn geld en precies weten hoeveel erin komt en eruit gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb precies hetzelfde. Het geeft ook zo'n fijn gevoel als je je rekening ziet groeien. :)

      Verwijderen
  2. Super handig! Ik wil ook een tijdje niets uit gaan geven. Vaak.koop ik dingen die ik helemaal niet nodig heb. Zo stom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handige tips! Ik ben best goed in sparen. Zodra mijn loon overgemaakt is stort ik gelijk een bedrag op mijn spaarrekening. Zo spaar ik elke maand een vast bedrag. Alles wat ik aan het einde van de maand overheb stort ik ook naar mijn spaarrekening.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

back to top