BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

3 Kringloopwinkels waar je de leukste kleding kunt scoren (in Zuid-Holland) + tips om leuke items te scoren

Langs kringloopwinkels gaan om de leukste kleding te scoren is één van mijn favoriete dingen om te doen. Een aantal van mijn favoriete kledingstukken komen uit kringloopwinkels en ik ben daar ontzettend blij mee. Natuurlijk heb ik een paar van mijn favoriete winkels waar je het beste kunt kijken voor kleding en vandaag ga ik die met je delen.

kringloopwinkels

Opnieuw & Co

Opnieuw & Co staat op op stipt op nummer 1 bij mij. Je hebt deze kringloop in Zwijndrecht, Dordrecht, Rotterdam, Papendrecht, Ridderkerk en Barendrecht zitten. Ik vind Opnieuw & Co heel fijn om leuke kleding te scoren. Je hebt er namelijk ontzettend veel en het hangt allemaal keurig gesorteerd op kleur. Ook hebben ze een mooi assortiment van schoenen, tassen en andere accessoires en hebben ze een plussize afdeling. De maten zijn heel divers en doordat het al is gedragen valt de maat altijd anders dan wat er in het labeltje staat. Naast kleding verkopen ze ook o.a. meubels, boeken, dingen voor in huis, noem maar op!

ReShare store

Dit is een tweedehands kringloopwinkel van het Leger des Heils en bestaat sinds 2013. Hij zit onder andere ook in Dordrecht en dat is voor mij heel makkelijk aan te rijden. Toen ik hier voor de eerste keer kwam heb ik bovenstaande blouse gescoord en was ik zo onder de indruk van de inrichting dat ik even twee keer moest kijken. Alles hangt netjes op en is verdeeld in categorieën. Het viel mij ook op dat ze een vintage hoekje hebben waar echte pareltjes tussen hangen. Bijna heb ik daar ook een toffe jas gescoord alleen was die veelste groot helaas. Mocht je dus echt opzoek willen gaan naar alleen kleding? Dan moet je naar de ReShare store gaan. Gelukkig hebben ze diverse filialen in Nederland en is er altijd wel één in de buurt. 

Noppes

Van Dodrecht gaan we naar Gouda toe waar kringloopwinkel Noppes zit. Noppes is een kringloopwinkel die ik dankzij mijn moeder en zusje heb ontdekt. Ze hebben hier een heel leuk aanbod en er hangt echt van alles tussen. Ook verkoopt Noppes andere spullen, maar qua kleding ga ik hier vooral naar toe. Ik ben er nog niet heel vaak geweest al ben ik wel elke keer met super leuke items thuis gekomen. De prijzen zijn ook heel vriendelijk en je er zijn ook diverse merken verkrijgbaar. Zo heb ik laatst iets van Costes gezien voor nog geen € 4. Dat is natuurlijk geen geld en je helpt het milieu ook nog eens een handje mee.

Op deze manier vind je de leukste kleding in kringloopwinkels

Laatst heb ik al een artikel geschreven over hoe je de leukste kleding kunt scoren. Nu geef ik je een paar tips om toffe items te scoren in bovengenoemde kringloopwinkels.

Bij Opnieuw & Co is het echt een tip om alles één voor één af te gaan per kleur. Dus ga niet van het ene rek naar het andere maar begin echt bij het begin en ga zo alles per kleur af. Als je wat leuks ziet stop dit dan ook in je mandje anders neemt iemand anders het mee. Je kan het namelijk altijd nog terughangen als het alsnog je ding niet is. 

ReShare store heeft echt hele leuke items alleen wijken de maten weleens wat af. Is niet erg, want zo stap je juist uit je comfortzone en ontdek je dat je prima in een andere maat past. Zo heb ik een blousje gescoord in maat 46 en die zit echt goed, beetje oversized wel maar daar hou ik van. 

Als je bij Noppes gaat winkelen moet je ook een beetje door de oude meuk heen kunnen kijken en gewoon eens wat dingen passen. Het kan er op een hangertje misschien heel anders uitzien dan op je lichaam. Ik heb in deze kringloop echt super leuke items gescoord die ik nog steeds regelmatig draag. Gewoon een kwestie van goed zoeken en je komt gegarandeerd pareltjes tegen.

Kringloophoppen is iets wat ik graag doe en ik zie het ook als een sport om met dingen thuis te komen wat ik heel vaak ga dragen. Natuurlijk doe ik weleens een miskoop maar ook dat hoort erbij. Als je dus iets niet meer draag, gooi het dan niet weg. Breng het bij de plaatselijke kringloop en je maakt op deze manier andere mensen er weer blij mee. Binnenkort zal ik ook wat vertellen over mijn favoriete tweedehands webshops waar ik ook al regelmatig blij ben gemaakt met toffe items.

Bij welke kringloop winkel jij graag?


Reacties

Een reactie posten

back to top