BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Mijn spaardoel voor 2020 - minimaal € 10.000 sparen

Nog maar een klein maandje en dan is het alweer 2020. Wauw heel cliché maar wat gaat de tijd toch snel! Een nieuw jaar betekent voor mij ook een nieuw spaardoel. Volgend jaar wil ik € 10.000 sparen en dat gaat mij lukken. Hoe ik dat ga doen? Lees dan snel verder!

spaardoel

Mijn spaardoel is € 10.000 sparen in 12 maanden tijd

In één jaar tijd wil ik bovenstaand bedrag gaan sparen. Waarom dat bedrag? Nou dit is haalbaar voor mij en zo hou ik ook nog geld over voor andere dingen. Ik heb al eerder gezegd dat ik best wat spaar per maand en ik probeer daar ook echt mijn best voor te doen. € 10.000 is een bedrag waarvan ik weet dat het een leuk spaardoel gaat worden. Al zou ik zeggen ik doe € 12.000 zou het mij ook wel lukken alleen als ik een tegenslag heb dan gaat dat feest niet meer door.

Waar spaar ik voor?

Ik heb het al vaker gezegd, maar ik wil samen met mijn vriend een huis gaan kopen. Alleen een huis kopen met de huidige markt is duur en kost ontzettend veel geld. Daarom zetten wij samen alles op alles om een mooi bedrag te kunnen hebben. Als het goed gaat en alles volgens planning loopt dan zouden wij eind volgend jaar al een huis kunnen kopen. Nu ik dit zo typ klinkt het zo onwerkelijk dat ik samen met mijn grote liefde eindelijk een huisje ga kopen. Heel raar dit. 

Hoe ga ik mijn spaardoel behalen

Als ik ergens mijn zinnen op heb gezet dan zorg ik ervoor dat ik het ook haal. Of het nou linksom of rechtsom is, aan het einde van het jaar heb ik € 10.000 gespaard en het liefste nog een beetje meer. Maar hoe ga ik dit nou voor elkaar krijgen? Ik weet wat mijn inkomsten en uitgaven zijn. Per maand maak ik potjes aan en verdeel ik mijn geld in verschillende categorieën. Doordat ik met een budget werk weet ik precies hoeveel ik kan sparen en hoeveel geld ik nodig heb om de bewuste maand door te komen. Minimaal wil ik maandelijks € 900 sparen en het liefste elke maand € 1000 en al het geld wat ik over hou gaat ook linea direct naar mijn spaarrekening. Eerlijk? Het kost best wel wat doorzettingsvermogen en je moet er ook echt achterstaan om je doel te behalen, anders gaat het niet werken.

Soms moet ik dingen ook laten en soms moet ik ook nee zeggen. Waar ik vroeger maandelijks wel drie tot vier keer uit eten ging, kan ik dat nu gewoon niet meer doen. Ik kan best een keer uiteten maar niet zoveel meer. Ik heb gewoon een doel voor ogen en kan niet wachten om samen met mijn vriend aan onze toekomst te beginnen. Zolang ik dit voor ogen heb weet ik dat ik mijn doel kan halen. Als ik het even niet meer weet of zie zitten dan pak ik mijn spaartips lijstje erbij en lees ik terug hoe het wel moet. Zulke artikelen geven mij ook altijd weer inspiratie en dan weet ik waar ik het voor doe. Uiteindelijk komt het erop neer dat ik mijn best moet doen om geld te sparen omdat ik anders nooit het huis uit ga. Het is mijn droom om met mijn vriend een huis te kopen en daar ga ik dan ook volledig voor.

Heb jij al een spaardoel voor 2020?

Reacties

  1. Wat goed dat je zoveel spaart en wat een fijn doel, waardoor het makkelijker is vol te houden. Ik spaar wel veel, maar vooral zakelijk. Meer als buffer voor als iemand van ons uitvalt eigenlijk. Dat scheelt een hoop stress en dat is dus ook makkelijk vol te houden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het heeft wat discipline nodig maar dan kom ik er ook wel haha! Wauw wat goed dat je dat doet! Het is altijd handig om rekening te houden met onvoorziene omstandigheden.

      Verwijderen
  2. Handig om inderdaad voor ogen te hebben waar je het voor doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt goed, wel jammer dat dit voor veel mensen toch niet mogelijk is ivm vaste lasten. Ikzelf heb al 1700 euro vaste lasten per maand. En dan moet ik nog tanken, eten drinken, leuke dingen doen. 900 euro per maand is echt heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt het is ook heel veel. Nu ik nog thuis woon kan ik dit gelukkig nog wel sparen, maar dit is ook voor mij het maximale wat ik kan sparen. Als ik straks een huis heb ga ik ook veel minder sparen.

      Verwijderen

Een reactie posten

back to top