BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Deze 10 tips helpen echt als je ziek bent

Help! De verkoudheid en de griep liggen weer op de loer! Bijna iedereen heeft wel te maken met zich ziek, zwak en misselijk voelen. Ik deel vandaag geen tips om het te voorkomen want dat kan bijna niet. Maar ik geef je wel tips om het dragelijker te maken en die je wellicht helpen sneller beter te worden.
tips die helpen als je ziek bent

1. Neusspray als je ziek bent

Als ik al voel dat ik niet lekker aan het worden ben sla ik neusspray in. Ik haal wel altijd de zeezout versie want die is niet zo schadelijk voor je neusgaten, het geeft namelijk echt verlichting aan je verkoudheid en je kan wat beter adem halen door je neus.

2. Gember thee / groene thee met honing

Deze twee thee soorten zorgen er altijd wel voor dat ik mij beter voel. Sowieso geeft gember een kalmerend effect op je lichaam en je hoofd. Bovendien verlicht het pijnlijke spieren en zorgt het voor een beter immuunsysteem. Het kan daarom ook niet kwaad om gember thee te drinken als je niet ziek bent.

3. Vroeg slapen

Als je ziek bent heeft je lichaam maar één ding nodig en dat is rust. Ga daarom ook echt vroeg naar bed en dan bedoel ik geen half uurtje eerder, maar zeker twee a drie uur. Als je dit een paar nachten achter elkaar doet merk je dat je sneller opknapt en dat is wat je uiteindelijk wilt toch?

4. Slapen met warme kleding aan

Je bent ziek en dat moet er toch op één of andere manier uit. Gelukkig kan je dit proces ook een tikje versnellen door s'nachts te gaan slapen met warme kleding aan. Op deze manier zweet je het ziek zijn er letterlijk uit. Het is dan natuurlijk niet zo dat je de volgende dag beter bent, maar het versnelt het beter worden wel.

5. Pak je rust ook echt

Ja heel goed van je dat je perse wilt werken en dat je alleen maar doorgaat, alleen zorgt het er niet voor dat je sneller beter bent. Zeg je afspraken af en kijk of je misschien een dagje thuis kan blijven van je werk. Uiteindelijk ben jij degene die weet wat het beste voor je en weetje wat je moet doen.

6. Voordat je gaat slapen een Grogje drinken

Als ik mij niet lekker voel dan drink ik voor het slapen gaan graag een grogje. Dit zorgt ervoor dat je het ziek zijn er echt uit zweet en je valt er als een blok door in slaap.

7. Warme douche nemen 

Ik weet niet of het echt werkt maar ik voel mij altijd stukken beter na een warme douche. Na het douchen kruip ik vaak weer in bed en het geeft mij dan altijd wel een fijn gevoel. Dus als je je ziek voelt ga dan lekker douchen.

8. Dingen los laten in je hoofd

Ik ben het type persoon dat als ik ziek ben continu ga malen in mijn hoofd van wat ik nog moet doen en wanneer ik het af  moet hebben en dat is zo niet fijn. Je doel is beter worden, laat daarom dingen los in je hoofd en focus jezelf op het beter worden. Het is moeilijk ik weet het, maar uiteindelijk werkt het in je voordeel.

9. Kleenex zakdoekjes

Als je dan toch zakdoekjes moet hebben ga dan voor die van Kleenex. Ze zijn super zacht en daarom ook prettig voor je neusgaten. Je hebt vast weleens gehad dat het rondom je neus rood werd en dat het zeer deed. Met Kleenex is dit minder en je gaat er geen spijt van krijgen.

10. Vitaminen pillen die helpen te voorkomen dat je ziek wordt

Ik weet natuurlijk niet of het echt werk maar op aanraden van een vriendin ben ik ze gaan slikken. Het schijnt echt zo te zijn dat als je vitaminen slikt je dan minder vatbaar bent voor ziek zijn. Helemaal voorkomen gaat denk ik niet lukken, maar als het niet schadelijk voor je is waarom ook niet.

Ik hoop dat deze tips je echt gaan helpen om snel beter te worden!

Wat is jouw ultieme tip om sneller beter te worden?

Reacties

  1. Veel slapen en het rustig aan doen is vaak inderdaad wel heel goed voor je lichaam (en geest)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je rust pakken is inderdaad belangrijk! Ik heb hier echt nog moeite mee, want heb het idee dat ik dan vanalles misloop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh herkenbaar! Toch is het fijn om alles eens los te laten.

      Verwijderen

Een reactie posten

back to top