BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Dit zijn de redenen dat ik zo kan genieten van de sauna

Als ik ergens ultiem van kan genieten is het wel een dagje sauna. Helaas komt het minder voor als dat ik zou willen, want het geeft mij echt een zen gevoel. Even aan niks denken, helemaal ontspannen, lekker eten, koffie met gebak en wellicht wel een massage. Ja ik kan iedereen aanraden om een dagje naar de sauna te gaan. Maar waarom is het dan zo fijn? Dat ga ik je vandaag allemaal vertellen.

sauna

De voorpret

Ik ga in november en in december een dagje naar de sauna en het idee al vind ik een feestje op zich. Gewoon een dag lekker niks doen, ontspannen, eten en een heerlijke massage krijgen. Ja hier maak je mij echt gelukkig mee.

Geen telefoon bij de hand

Wij leven nu eenmaal in een tijd dat het hebben van een telefoon de normaalste zaak van de wereld is. Als je naar de sauna gaat moet je je telefoon opbergen in een kluisje. Ik vind dit zelf altijd een heerlijk idee, want je bent echt een keer met jezelf en je gezelschap bezig in plaats van telkens die prikkels te ervaren van je telefoon.

Respect hebben voor elkaar

Ik merk dat in een sauna en dan vooral naaktsauna het hebben van respect voor elkaar de normaalste gang van zaken is. Je wordt niet gek aangekeken als je putjes, vetjes of wat dan ook hebt. Mensen doen normaal, roddelen niet en de sfeer is gewoon zoveel beter.

Rondlopen in je blote kont

Je kan mij voor gek verklaren en dat is helemaal prima, maar ik kan enorm genieten van het feit dat ik in mijn blote kont kan rondlopen en mezelf letterlijk vrij te voelen. Ik vind bijvoorbeeld een sauna met badkleding een verschrikking. Alles plakt aan elkaar en het zweet gaat overal in zitten. Nee bedankt dan ga ik graag voor een naakt sauna.

Badjas aan, sauna in en sauna uit

Elke keer als je een sauna in wilt gaan doe je je badjas lekker uit, stap je de sauna in en ga je echt ontspannen. Als je klaar bent spoel je je weer af en doe je je badjas weer aan. Ik weet niet wat het is, maar ik kan hier echt van genieten.

Lunchbuffet

Je kan mij letterlijk wakker maken voor lekker eten. Een lunchbuffet bij een sauna is vaak goed verzorgd, smaakt lekker en hoort helemaal bij de beleving van een dagje weg. Ik kies dan graag voor een arrangement waar je dan voor bijvoorbeeld € 70,00 ultiem kan genieten van eten, massage en entree. Een lunchbuffet hoort er voor mij echt bij.

Een boekje lezen bij het haardvuur

Dit is toch heerlijk? Gewoon in je badjas met je slippers aan, boekje erbij en heerlijk ontspannen bij het haardvuur. Ik bestel dan ook graag onder het genot van knisperend haardvuur een koptje thee of kopje. Zulke dingen maken mij echt gelukkig. 

Massage

Oh een massage is ook iets wat er voor mij bij hoort hoor. Vaak krijg je dan een tijd doorgegeven wanneer je mag en dat is ook fijn om naar toe te leven. Als je dan klaar bent voel je je gewoon tien keer zoveel beter.

Naar de sauna gaan met slecht weer

Dit vind ik stiekem nog lekkerder dan naar de sauna gaan met mooi weer. Ik weet niet wat het is maar het heeft altijd wel iets knus. De regen die je hoort, het zwemmen in de regen, de warmte opzoeken. Heerlijk!

Als je thuis komt lekker rozig je bedje in duiken

Wanneer je dan thuis komt van een ontspannen dagje sauna en in je bed kruipt.. Ja dat is voor mij het ultieme geluksgevoel.


Ben jij ook zo'n fan van de sauna?

Reacties

Een reactie posten

back to top