BY ROSANN

Een persoonlijke blog over o.a. (fair) fashion, geld en lifestyle

Huishoudboekje | Wat heb ik uitgegeven in oktober?

Een nieuwe maand betekent een nieuw kijkje in mijn huishoudboekje. Dit is een maandelijkse rubriek waarin ik vertel wat mijn uitgaven waren, waar ik het aan uitgeef en wat ik heb gespaard. Oktober is toch een drukke maand voor mij geweest waarin ik veel uitgaven had maar ook goed heb kunnen sparen. Benieuwd geworden naar mijn uitgaven? Lees dan snel verder!

huishoudboekje

Vaste lasten: € 1.391,08
Vorige maand vertelde ik al dat mijn vaste lasten bijna altijd wel stabiel zijn, zo ook deze maand. Gelukkig heb ik wel meer kunnen sparen dan vorige maand en daar ben ik wel echt blij mee. Ik wil aan het einde van het jaar mijn spaardoel van 2019 behaald hebben en daar moet ik nog wat voor sparen. Voor de rest heb ik mijn cameraverzekering opgezegd en dat gaat mij per jaar bijna 60 euro besparen. Dat geld is weer extra op mijn spaarrekening en kan ik wel een paar leuke items van kopen voor ons toekomstige huisje.
  • Zorgverzekering: € 133,47
  • Telefoonabonnement: € 49,40
  • Netflix: € 13,99
  • Spotify: € 9,99
  • Autoverzekering: € 35,14
  • Wegenbelasting: € 21,00
  • Picmonkey: € 10,99
  • Cameraverzekering:  € 4,95
  • Rabobankkosten: €3,55
  • Lightroom: € 4,99
  • Sparen: € 900,00
  • Tanken € 105,87
  • Boodschappen werk: € 5,14
  • Nagels: € 50,00
  • Veerpontkaarten: € 42,40

Uiteten met vriendinnetje: € 55,50
Ik hou van uiteten gaan en doe dat dan zeker wel maandelijks. Dit keer ging ik samen met een vriendin uiteten bij 't Zusje in Utrecht. Dit was voor mij de eerste keer maar zeker de moeite waard! Het bedrag wat ik heb uitgegeven vind ik in verhouding echt meevallen.

Pretpark: € 45,69
In oktober ben ik ook een dagje naar een pretpark geweest met een leuk clubje. Hier heb ik dit bedrag uitgegeven inclusief eten en drinken.

Chanel cc cream: € 48,97
Al ruim een jaar gebruik ik de Chanel cc cream en ik ben er enorm over te spreken. Sinds ik dit product in gebruik heb draag ik bijna geen foundation meer. Het is een investering maar ik doe er bijna een jaar mee en koop hem altijd als er korting is.

Kleding: € 92,00
Na mijn drie maanden geen kleding kopen heb ik wat kleding gekocht die ik op mijn wishlist had staan. Het zal vanaf nu alleen maar minder worden aangezien ik niet meer achter fast fashion sta en liever een duurzamere keuze wil maken. Al met al ben ik wel heel blij met de items en ik heb ze nu al regelmatig gedragen.

Totale uitgaven in oktober: € 1.678,66


Spaar jij elke maand een vast bedrag?

Reacties

  1. Heel interessant om te lezen! Ik probeer me er steeds bewuster van te zijn welke kosten ik allemaal heb

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

back to top